
14
Aug 2015মাদক দ্ৰব্য নিৰ্ভৰশীলতাৰ লক্ষণসমূহ কি কি ?
Posted by Responsible Consumption / in সংযত মদ্যপান / No comments yet
সুৰাসক্তি আৰু সুৰাৰ অপব্যৱহাৰৰ লক্ষণসমূহ প্ৰায় একে আৰু ইহঁতক প্ৰায়ে মাত্ৰা বা প্ৰবলতাৰেহে চিনিব পাৰি।
সুৰাৰ অপব্যৱহাৰৰ লগতে সুৰাসক্তিৰ কিছুমান চিন আৰু লক্ষণৰ ভিতৰত আছেঃ
- অকলশৰীয়া সুৰাপান।
- গোপনে সুৰাপান।
- কিমান পৰিমাণে সুৰাপান কৰিব লাগে তাক সীমাবদ্ধ কৰিব নোৱৰা।
- ব্লেকিং আউট- সময়বোৰ খণ্ড বিখণ্ডকৈ মনত ৰাখিবলৈ অসমৰ্থ হয়।
- নিতান্তই যান্ত্ৰিকভাৱে কাম কাজ কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে আৰু যেতিয়া এই যান্ত্ৰিক আচৰণে আমনি কৰে বা মন্তব্য দিবলৈ ধৰে তেতিয়া বিৰক্তিকৰ/আমনিদায়ক হৈ উঠে। এইবোৰ মদ্যপান কৰাৰ আগেয়ে/কৰি থকাৰ সময়ত/ভোজনৰ পাছত বা কাম কৰাৰ পাছতো হ’ব পাৰে।
- ব্যক্তিজনে অধঃপতিত অভিৰুচি আৰু ক্ৰিয়াকলাপবোৰ উপভোগ কৰিবলৈ ধৰে, ৰুচি-অভিৰুচিৰ ওপৰত আগ্ৰহ কমি যায়।
- সুৰাপান কৰিবলৈ প্ৰবল ইচ্ছা জন্মে।
- সুৰাপান কৰাৰ সময়খিনি আহি পৰাৰ লগে লগে অস্থিৰ অনুভৱ কৰিবলৈ ধৰে। যদিহে মদ্যপান কৰিবলৈ নাপায় বা মদ্যপান কৰিবলৈ কোনো সম্ভাৱনা নথকা যেন দেখে তেন্তে এই অনুভৱখিনি অধিক তীব্ৰ হৈ উঠে।
- সম্ভাৱনা নথকা ঠাইবোৰত মাদক দ্ৰব্য মজুত কৰি ৰাখিবলৈ ধৰে।
- নিচা লাগিবৰ বাবে মাদক দ্ৰব্য গোগ্ৰাসে গিলে আৰু তাৰ পাছতহে সুস্থ অনুভৱ কৰে।
- সম্পৰ্কীয় লোকৰ লগত সম্বন্ধ জটিল হৈ পৰে (সুৰাপানৰ ফলত সেয়া আৰু অৱনতি ঘটে)।
- আইন ব্যৱস্থাৰ লগত সম্পৰ্ক জটিল হৈ পৰে (সুৰাপানৰ বাবে)।
- কাম কাজ কৰাত অসুবিধা পায় (সুৰাপানৰ বাবে বা সুৰাপানেই হৈছে মূল কাৰণ)।
- টকা-পইচাৰ অসুবিধা হয় (সুৰাপানৰ বাবে)
- ইয়াৰ প্ৰভাৱ অনুভৱ কৰিবলৈ বৃহত পৰিমাণৰ মাদক দ্ৰব্যৰ প্ৰয়োজন হয়।
- সুৰাপান নকৰিলে আচন্দ্ৰাই কৰা, ঘাম ওলোৱা বা আনকি খোজ পৰ্যন্ত থৰক-বৰক হৈ পৰে।
মাদক দ্ৰব্যৰ অপব্যৱহাৰ কৰা এজন লোকৰ গাত এই চিন আৰু লক্ষণবোৰৰ বহুখিনিয়েই থাকিব পাৰে- কিন্তু তেওঁলোকে সুৰাৰ প্ৰতি আসক্তি ত্যাগ কৰাৰ কোনো লক্ষণ দেখা পোৱা নাযায় বা সুৰাপানৰ প্ৰতি অনিবাৰ্যতাৰ মাত্ৰাও কম নহয়।
মাদক দ্ৰব্যৰ প্ৰতি নিৰ্ভৰশীলতাৰ লগত জড়িত সমস্যাসমূহ হৈছে সৰ্বাত্মক, আৰু ই ব্যক্তিজনক শাৰীৰিক, মানসিক তথা সামাজিকভাৱে প্ৰভাৱিত কৰে। সুৰাপানজনিত সমস্যাৰ লগত জড়িত এজন ব্যক্তিৰ বাবে মদ্যপান কৰাটো অপৰিহাৰ্য হৈ পৰে- ই অন্য সকলোবোৰ ক্ৰিয়াকলাপক আওকাণ কৰি মদ্যপানতে অগ্ৰাধিকাৰ প্ৰদান কৰে। ইহঁত বহু বছৰৰ বাবে চিনাক্ত নোহোৱাকৈয়ে থাকি যাব পাৰে।